Toyota nie zwalnia tempa w rozwoju miejskich samochodów hybrydowych. Najnowsze wcielenie Aygo X, tym razem z pełnym napędem hybrydowym, to pierwszy samochód segmentu A z technologią full hybrid.

Ten odważny krok japońskiego producenta stanowi odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie rynku na pojazdy niskoemisyjne, które jednocześnie nie rezygnują z funkcjonalności i stylu. Wersja hybrydowa Aygo X ma nie tylko poprawić ekonomikę jazdy, ale też jeszcze mocniej wyróżniać się na tle konkurencji – zarówno designem, jak i technologią.

Toyota Aygo X Hybrid – jeszcze bardziej stylowa, jeszcze wydajniejsza

Napęd hybrydowy – wydajność znana z większych modeli, teraz w wersji miejskiej

Toyota Aygo X Hybrid napędzana jest przez znany i ceniony układ hybrydowy Toyoty bazujący na jednostce benzynowej o pojemności 1,5 litra współpracującej z silnikiem elektrycznym. Łączna moc układu wynosi 116 KM, co pozwala na osiągnięcie przyspieszenia od 0 do 100 km/h w mniej niż 10 sekund. W świecie miejskich samochodów to imponujący wynik, który stawia Aygo X Hybrid w zupełnie nowym świetle – nie tylko jako ekonomiczny pojazd do jazdy po mieście, ale również jako auto zdolne do sprawnego poruszania się w trasie.

Inżynierowie Toyoty musieli przemyśleć projekt napędu hybrydowego tak, aby zmieścić go w niewielkim nadwoziu Aygo. Dzięki zastosowaniu kompaktowych komponentów i umieszczeniu ich w sposób maksymalnie efektywny, udało się zachować rozstaw osi (2430 mm), pojemność bagażnika i przestrzeń dla pasażerów, a jednocześnie poprawić osiągi. Co ciekawe, baterię trakcyjną umieszczono w tylnej części podłogi w dwóch rzędach, a akumulator 12V trafił pod podłogę bagażnika. Z przodu nadwozia wydłużono zwis o 76 mm, co pozwoliło zmieścić większy silnik bez negatywnego wpływu na sylwetkę auta.

Efektywność i ekologia – hybryda nowej generacji w służbie niskiej emisji

Aygo X Hybrid wyznacza nowe standardy w kategorii ekologicznej efektywności w klasie najmniejszych samochodów. Według danych producenta, emisja CO₂ w nowym modelu ma wynosić zaledwie 86 g/km według normy WLTP. To sprawia, że Aygo X Hybrid będzie najmniej emisyjnym pojazdem bez wtyczki na rynku. Niskie zużycie paliwa i możliwość poruszania się przez znaczne odcinki trasy wyłącznie na silniku elektrycznym czynią ten model idealnym dla użytkowników miejskich i podmiejskich, szczególnie w obliczu coraz bardziej rygorystycznych przepisów dotyczących emisji spalin.

Toyota, jako lider technologii hybrydowej, zastosowała w Aygo X Hybrid szereg rozwiązań zmniejszających ślad węglowy także poza samym napędem. Nowe, bardziej ekologiczne materiały w wykończeniu wnętrza oraz zoptymalizowane procesy produkcji sprawiają, że cały cykl życia pojazdu – od produkcji, przez eksploatację, aż po utylizację – pozostaje zgodny z założeniami zrównoważonego rozwoju.

Toyota Aygo X Hybrid – jeszcze bardziej stylowa, jeszcze wydajniejsza

Wyrazisty design i nowoczesne wnętrze – auto z charakterem

Toyota Aygo X od samego początku wyróżniała się stylizacją, a wersja hybrydowa idzie jeszcze dalej w kierunku wyrazistego, miejskiego crossovera o sportowym zacięciu. Przód auta został całkowicie przeprojektowany – pojawił się nowy grill, który lepiej integruje się z reflektorami, zmodyfikowany zderzak oraz detale stylistyczne dostępne w zależności od wersji. Zmiany te nie są wyłącznie kosmetyczne – poprawiają również aerodynamikę i wydajność chłodzenia napędu.

Wnętrze również przeszło metamorfozę. W standardzie dostępny jest cyfrowy zestaw wskaźników, duży ekran dotykowy z systemem multimedialnym obsługującym Apple CarPlay i Android Auto oraz nowa, bardziej ergonomiczna deska rozdzielcza. Pasażerowie zyskują więcej przestrzeni dzięki przemyślanemu rozplanowaniu elementów hybrydy. Nowością w gamie jest wersja GR SPORT, która oferuje dodatkowe, sportowe detale stylistyczne, zmodyfikowane zawieszenie oraz tapicerkę inspirowaną motorsportem.

Produkcja i dostępność – Europa kluczowym rynkiem

Nowe Aygo X Hybrid będzie produkowane, podobnie jak wersje spalinowe, w europejskim zakładzie Toyoty w Kolinie (Czechy). To potwierdza silne zaangażowanie marki w rozwój pojazdów dostosowanych do lokalnych potrzeb rynku europejskiego. Od czasu debiutu Aygo X w 2022 roku, sprzedano już ponad 287 000 egzemplarzy tego modelu na Starym Kontynencie, co czyni go jednym z liderów w swojej klasie. Premiera rynkowa wersji hybrydowej planowana jest na koniec 2025 roku – początkowo na wybranych rynkach, z dalszą ekspansją planowaną w roku 2026.

Podsumowanie – miejski crossover gotowy na przyszłość

Toyota Aygo X Hybrid to nie tylko kolejna ewolucja znanego modelu, ale realny krok w stronę zelektryfikowanej mobilności w klasie najmniejszych pojazdów. Dzięki połączeniu niskiego zużycia paliwa, pełnoprawnego napędu hybrydowego, nowoczesnych technologii i świeżego designu, nowy model ma wszelkie atuty, by zdominować europejskie miasta. To propozycja dla tych, którzy oczekują od auta nie tylko oszczędności, ale i charakteru, wygody i zgodności z wartościami proekologicznymi.

Foto. materiały prasowe