BMW M oficjalnie zaprezentowało najbardziej ekstremalną wersję swojego kompaktowego sportowca — BMW M2 CS, która pojawi się na rynku pod koniec lata 2025 roku. Nowy model to ukłon w stronę entuzjastów czystej jazdy, oferujący więcej mocy, jeszcze ostrzejsze prowadzenie i technikę przeniesioną wprost z toru wyścigowego.
Moc na poziomie M3 Competition
Pod maską nowego M2 CS pracuje 3-litrowy, rzędowy silnik sześciocylindrowy, który dzięki modyfikacjom uzyskuje 530 KM i 650 Nm momentu obrotowego. To oznacza wzrost o 50 KM i 50 Nm względem standardowego M2. Maksymalna moc dostępna jest przy 6250 obr/min, a silnik osiąga obroty aż do 7200 obr/min, co daje szerokie spektrum wykorzystania jednostki na wysokich obrotach.
Dzięki tym parametrom M2 CS osiąga setkę w zaledwie 3,8 sekundy, czyli o 0,2 s szybciej niż standardowe M2. Prędkość maksymalna wynosi 302 km/h i jest dostępna w standardzie dzięki pakietowi M Driver.

Tylko automat – i to nie byle jaki
W przeciwieństwie do podstawowego modelu, w M2 CS nie znajdziemy już przekładni manualnej. Zamiast tego zastosowano 8-stopniową skrzynię M Steptronic z systemem Drivelogic, umożliwiającym wybór jednego z trzech trybów zmiany biegów – od komfortowego po wybitnie sportowy. Dodatkową atrakcją są karbonowe łopatki zmiany biegów, montowane przy kierownicy.
Zawieszenie i układ jezdny skrojony pod tor
Nowe M2 CS to nie tylko więcej mocy — to także zupełnie inne podejście do prowadzenia. Zawieszenie zostało obniżone o 8 mm, a jego charakterystyka dostrojona specjalnie pod kątem jazdy torowej. Dopracowano również systemy stabilizacji — DSC i tryb M Dynamic — które teraz jeszcze lepiej wspierają kierowcę w granicznych sytuacjach.



Hamulce jak w bolidzie
Za skuteczne wytracanie prędkości odpowiada układ hamulcowy M z czerwonymi zaciskami i pływającymi tarczami. Dla najbardziej wymagających dostępne są również hamulce węglowo-ceramiczne M ze złotymi zaciskami, które oferują maksymalną skuteczność i odporność na przegrzewanie nawet podczas intensywnej jazdy po torze.
Cena i dostępność
BMW M2 CS trafi do sprzedaży w Polsce pod koniec lata 2025 roku, a jego cena startowa została ustalona na 520 000 zł. To wyraźnie więcej niż podstawowe M2, ale w zamian kierowca otrzymuje technologię i osiągi godne znacznie droższych modeli z gamy BMW M.
BMW M2 CS to samochód, który łączy niesamowite osiągi z precyzją prowadzenia, dostarczając emocji, jakich nie znajdziemy w żadnym innym kompaktowym coupe. Dla prawdziwych fanów marki M — to pozycja obowiązkowa.

Foto. materiały prasowe